Białe Certyfikaty

  • Audyt Efektywności Energetycznej

  • Wniosek do URE

  • Wsparcie inwestycyjne
  • Kontakt z pracownikami URE
  • Sprzedaż na giełdzie TGE

  • Płatność za sukces

Jak dodatkowo zyskać na planowanej inwestycji modernizacyjnej?

Otrzymując Białe Certyfikaty! Dzięki nim zwróci się ona w części, a nawet w całości. Twój wkład to wyłącznie podpisanie kilku dokumentów, które dla Ciebie przygotujemy.

Artykuł: System Białych Certyfikatów. Poznaj odpowiedź na najczęściej zadawane pytania.

Czym są Białe Certyfikaty?

Białe Certyfikaty potwierdzają, że Twoje przedsiębiorstwo poprawiło efektywność energetyczną, czyli zużywa mniej energii niż wcześniej. Tym samym zyskujesz wizerunek nowoczesnej firmy przyjaznej środowisku.

Białe Certyfikaty, znane także jako Świadectwa Efektywności Energetycznej, są również prawami majątkowymi sprzedawanymi na Towarowej Giełdzie Energii pod nazwą PMEF_F. Przedsiębiorstwa sprzedające energię, aby świadczyć swoje usługi, są zobowiązane do ich zakupu. Oznacza to, że Białe Certyfikaty to szansa dla Twojej firmy na dodatkowy zarobek!

Kiedy można je otrzymywać i dlaczego warto? Dowiedz się więcej o Świadectwach Efektywności Energetycznej i korzyściach, jakie przyniosą Twojej firmie.

Cena Białych Certyfikatów w 2023 r.

(według opłaty zastępczej)

Dlaczego warto pozyskać Białe Certyfikaty?

Częściowy zwrot kosztów

Przedsiębiorstwa otrzymują średnio 30% zwrotu z inwestycji po sprzedaży Białych Certyfikatów. To tylko średnia, ponieważ zdarza się, że znacznie więcej – znany producent detergentów zainwestował ostatnio 300 tys. zł w zainstalowanie systemów zarządzania energią cieplną. Przyznane Białe Certyfikaty pokryły 50% poniesionych kosztów, a cała inwestycja zwróciła się po 9 miesiącach.

Inwestycja na lata

Wartość Białych Certyfikatów na Towarowej Giełdzie Energii rośnie z roku na rok średnio o 5%. To pewny zysk, nieobciążony niemal żadnym ryzykiem, ponieważ sytuacja PMEF_F na giełdzie jest bardzo stabilna. Właśnie dlatego Świadectwa Efektywności Energetycznej stanowią tak dobrą inwestycję.

Audyt wstępny

Pierwszy Audyt Efektywności Energetycznej przeprowadzamy przed wysłaniem wniosku do Urzędu Regulacji Energetyki. Zawieramy w nim wszystkie rekomendacje dotyczące uzasadnionych pod kątem technicznym i finansowym przedsięwzięć. Dzięki niemu dowiesz się, który wariant pozwoli zaoszczędzić najwięcej energii w Twojej firmie. Zawsze wykonujemy audyt zgodnie z wytycznymi i założeniami inwestora, przy jednoczesnym wykorzystaniu najnowszych rozwiązań.

Audyt powykonawczy

Gdy już zakończą się prace modernizacyjne, przeprowadzamy kolejny audyt. Robimy to na życzenie Klienta lub gdy zajdzie taka konieczność, np. jeśli, w skutek przeprowadzonej modernizacji, oszczędność energii wyniesie powyżej 1163 MWh. Sprawdzamy wówczas, czy wykonawca inwestycji przeprowadził ją poprawnie oraz zgodnie z wytycznymi audytu wstępnego i aktualnie obowiązujących norm.

Za co można otrzymać Białe Certyfikaty?

Świadectwa Efektywności Energetycznej otrzymują instytucje i firmy, które planują zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, gazu, ciepła lub innych mediów. Tym samym nie tylko zwiększają efektywność energetyczną, ale również mają szanse na dodatkowe pieniądze – to podwójna korzyść!

  • Modernizacja procesów technologicznych (np. przebudowa linii produkcyjnych, wymiana maszyn)

  • Modernizacja budynków (np. ocieplenie budynku, wymiana źródła ciepła i chłodu)

  • Zastosowanie nowych technologii (np. wymiana oświetlenia, systemy automatyki i zarządzania energią)

  • Technologia odzysku energii (np. wykorzystanie strat energii cieplnej)

Jak wygląda procedura?

Całym procesem pozyskania Białych Certyfikatów zajmuje się wyłącznie nasz zespół.
Po Twojej stronie zostaje realizacja inwestycji i podpisanie kilku przygotowanych przez nas dokumentów.

  1. Analiza potrzeb klienta
  2. Audyt energetyczny
  3. Złożenie wniosku do URE
  4. Rozpoczęcie inwestycji
  5. Zgłoszenie zakończenia inwestycji do URE
  6. Wydanie certyfikatów
  7. Sprzedaż na giełdzie
  8. Rozliczenie wynagrodzenia

Analiza potrzeb Klienta

1

Audyt
energetyczny

2

Złożenie wniosku
do URE

3

Inwestycja

4

Zgłoszenie zakończenia inwestycji do URE

5

Wydanie
certyfikatów

6

Sprzedaż
na giełdzie

7

Rozliczenie wynagrodzenia

8

  • Zadania wykonywane przez EnergyTrend

  • Zadania wykonywane przez Inwestora

Dlaczego warto nas wybrać?

Gwarancja zarobku

Jako jedyni na rynku gwarantujemy cenę sprzedaży Białych Certyfikatów na giełdzie TGE na poziomie 1653 zł/toe. Możesz mieć pewność, że jeśli tak się nie stanie, zrezygnujemy z całego naszego wynagrodzenia. Zapis ten znajdziesz w podpisanej z nami umowie.

Cięcie kosztów

Dzięki naszej długoletniej współpracy z domami maklerskimi Twoje przedsiębiorstwo zaoszczędzi nie tylko pieniądze na prowizjach, ale także czas – około kilku miesięcy na procedurach i formalnościach związanych ze sprzedażą Świadectw Efektywności Energetycznej na TGE.

Płatność za sukces

Najważniejsza jest dla nas satysfakcja Klientów. Dlatego opłacisz naszą usługę dopiero po pozyskaniu Białych Certyfikatów i ich sprzedaży na Towarowej Giełdzie Energii. Dopóki Twoje przedsiębiorstwo nie otrzyma środków na konto, nie zapłacisz ani grosza.

Kompleksowa
usługa

Od początku współpracy zapewniamy doradztwo i wsparcie w zakresie wdrożenia modernizacji. Zaczynamy od wykonania Audytu Efektywności Energetycznej. Następnie składamy wniosek do URE oraz odpowiadamy za wszelkie kontakty z jego pracownikami. Po przyznaniu Białych Certyfikatów zajmujemy się ich sprzedażą na giełdzie TGE.

Doświadczeni specjaliści

Nasz zespół tworzą audytorzy energetyczni, a posiadane przez nich wieloletnie doświadczenie w branży poparte jest licznymi imiennymi referencjami. Każdy z naszych audytorów to specjalista w swojej dziedzinie, w tym m.in. w ciepłownictwie, elektroenergetyce, technologii przemysłowej oraz OZE. Jesteśmy dumni, że znajdujemy się na liście Zrzeszenia Audytorów Energetycznych.

Ubezpieczenie
1.000.000 zł

Cały nasz zespół ubezpieczyliśmy od odpowiedzialności cywilnej, z objęciem ochrony ryzyka rażącego niedbalstwa. Dzięki temu zyskujesz gwarancję, że w wyniku nieprzewidzialnego wypadku każda potencjalna szkoda zostanie naprawiona na koszt naszego ubezpieczyciela. Twoja firma nie zapłaci dosłownie nic.

Opinie naszych Klientów

Wybrani klienci:

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami, skontaktuj się z nami. Podczas bezpłatnej konsultacji, ustalimy obszary, w których możemy Ci pomóc i przedstawimy Ci nasze rozwiązania. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00.

Napisz do nas